CSOKOLÁDÉS PISKÓTATEKERCS HÁZI BARACKLEKVÁRRAL

Lényegében pocsék hetem volt... Egy kis konyhai balesettel kezdődött minden, aztán jött a többi: Egy köteg zsenge sárgarépa megpuhult a hűtőben, amivel pedig komoly terveim voltak... igaz még a múlt héten... (Ha valamit tényleg utálok, az kaját kidobni.) Egy egész pohár tejfölt felfaltam, persze véletlenül sem laktózmentest, szóval a szigorú diétának annyi. (Tegyük hozzá, nagyon finom volt.) A gyereket névnapja reggelén elfelejtettem megköszönteni és csak délután jutott eszembe. (Ennél rosszabb, hogy ő emlékeztetett rá akkor is.) Kell-e említenem a munkahelyi frusztációt és stresszt? (Szerintem sokan tudják miről beszélek.) Aztán jött ez a süti, ami semmi speciális készséget vagy felkészültséget nem igényel, de nekem még feltekerni sem sikerült rendesen és kicsordogált a lekvár a végein. Napok óta semmi sem sikerült, csak panaszkodtam és elégedetlenkedtem. Majd eszembe jutott a mini - Láthatatlan Kiállítás, amin még a hét közepén vettem részt, ahol megtapasztalhattam, milyen érzés egy láthatatlan világban élni és elszégyelltem magam... Nem könnyű, sőt! És mi van akkor, ha nem mindig alakulnak úgy a dolgok, ahogy mi szeretnénk? Ha két poharat is ripityára törünk egy hét alatt? És ha nem tökéletes a piskótatekercs? Semmi, hiszen úgy is az íze a lényeg...



Hozzávalók:
4 egész tojás, szétválasztva
11 dkg nádcukor
2 evőkanál forró víz
6 dkg csokoládé (70%-os)
7,5 dkg sütőporos liszt (1 kg liszthez 1 zacskó sütőpor az arány)

házi baracklekvár


A tojások sárgáját habosra keverjük a cukorral. A csokoládét késes aprítóban finomra daraboljuk és a forró vízzel együtt óvatosan a tojásos masszához keverjük, végül a lisztet is a keverékhez adjuk.

A tojásfehérjéket kemény habbá verjük és lazán a csokoládés tésztába forgatjuk. Egy cmxcm es tepsit kivajazunk és sütőpapírral bélelünk, belesimítjuk a piskótatésztát. 180 fokon kb 12 percig sütjük, tűpróbával ellenőrizzük. Enyhén nyirkos konyharuhára borítjuk, feltekerjük és így hagyjuk kihűlni. Ezek után csak megkenjük a lekvárral és megszórjuk porcukorral.


Megjegyzések

Népszerű bejegyzések