CSOKOLÁDÉS - TÚRÓS MADELEINE

Mozgalmas hét áll mögöttem, és talán még ennél is mozgalmasabb előttem. Gyakorlatilag a mai nappal (technikailag hétfőtől) újabb szakasza kezdődik az életemnek. Izgalmasnak és harmónikusnak ígérkezik, és bízom benne, hogy lassan megtalálom a helyem. A megszokott és bejáratott mindennapjaink most fenekestől felfordulnak, de majd minden kialakul. Az elmúlt időszakban sokat tanultam, jó és kevésbé kellemes pillanatokat is megéltem. De így visszatekintve úgy látom, hogy ugyanakkor rengeteg vidámsággal és jókedvvel ellensúlyoztuk a komorabb napokat. Hiszek abban, hogy minden okkal történik és remélem, hogy újra látom majd azokat az embereket, akik az életem részévé váltak mostanra! (Lakásavató, ugye?? Ha esetleg az illetékesek olvassák... :)


A laktózmentes diéta is a végére ért, és hamarosan talán egy még kiegyensúlyozottabb és stresszmentesebb életet élhetek/ünk majd. Addig is van még itt egy elmaradásom (megjelent a Kifőztük magazin áprilisi számában), amit csak "fúziós madeleine"-nek becézek, mert ez a kagyló süti tipikusan francia finomság, míg a túró nagyon is magyaros. Én kifejezetten szeretem az apró túró darabokat benne, de ha egynemű tésztát szeretnénk, akkor a túrót felhasználás előtt át is törhetjük...


Hozzávalók 12 db-hoz:
5 dkg csokoládé (nálam 70%-os kakaótartalmú)
5 dkg vaj (laktózmentes)
5 dkg túró (laktózmentes)
6 dkg nádcukor
2 kisebb tojás
2 evőkanál frissen facsart narancslé
1 narancs finomra reszelt héja (lehetőleg bio)
7 dkg liszt
1 teáskanál sütőpor

A csokoládét és a vajat gőz fölött megolvasztjuk, aztán félretesszük hűlni. Közben a túrót előbb a cukorral, majd egyenként a tojásokkal kikeverjük. Hozzáadjuk a narancshéjat és a narancslevet, valamint a langyosra hűlt vajas csokoládét. Végül a sütőporos lisztet is a masszába forgatjuk. Ha nem tapadásmentes a madeleine formánk, akkor kivajazzuk a kagylókat és elosztjuk bennük a tésztát. 180 fokra előmelegített sütőben 12-14 percig sütjük. (Tűpróba!) A kész süteményeket néhány percig a formában pihentetjük, majd vékony kés segítségével kifordítjuk és rácsra tesszük.

 

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések