KAKUKKFÜVES - MUSTÁROS NYÚL

Gyerekkoromban sokat segítettem a Nagypapámnak, aki akkoriban még "nyulászkodott", azaz nyúltenyésztéssel (is) foglalkozott. Hivatalos zsebpénz is járt érte, bár én enélkül is szívesen asszisztáltam a tapsifülesek körüli teendőkben. Sok nyuszicsalád életét követtem végig, de sosem éreztem magam rosszul, ha egy-egy példányt az ebédnél a fazékban láttam viszont. Legtöbbször jó szaftosan, pörköltnek készült, de különböző formában sütve is asztalra került. Mustárral és kakukkfűvel, bő, krémes szósszal más csak egy egyszerű rizsköret hiányzik mellé (Kifőztük - május). A nyúlhús rendkívül egészséges, vitaminokban és esszenciális aminosavakban gazdag és magas a vastartalma is. Magyarországon igen csekély arányban fogyasztják, pedig számos diétás étrendbe beilleszthető. Nem elhanyagolható tulajdonsága továbbá, hogy nagyon is finom...




Hozzávalók 3 személyre
60 dkg darabolt csontos nyúlhús (comb, gerinc)
tengeri só
őrölt tarkabors
5 dkg vaj
kevés olívaolaj
1 vöröshagyma finomra aprítva
2 gerezd fokhagyma finomra aprítva
1 kis csokor friss, citromillatú kakukkfű
2,5 dl száraz fehérbor
2,5 dl csirkehúsleves
3 evőkanál magos francia mustár
1 evőkanál angol mustár
2 dl habtejszín
a tálaláshoz:
párolt barna rizs


A húsdarabokat bőven sózzuk, borsozzuk, majd a felhevített vaj és olaj keverékén pár perc alatt minden oldalukat megpirítjuk. Tálra szedjük. A forró zsiradékon puhára dinszteljük a kétféle hagymát, megszórjuk a kakukkfűágakkal, majd felöntjük a borral és a levessel. Addig forraljuk, amíg a bor alkoholtartalma elpárolog, és a mártás kicsit besűrűsödik. Ekkor hozzáadjuk a kétféle mustárt és a pirított húst. Lefedve, lassú tűzön 1,5 órát főzzük, amíg a nyúl puha és omlós nem lesz. Besűrítjük a tejszínnel, és készre főzzük. Párolt barna rizzsel tálaljuk.

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések