MÁSODSZOR IS NAGYKÖRŰ...

Néhány hete ismét Nagykörűben jártunk, immár második alkalommal. A tavalyi cseresznyés karamellás sajttortámmal sikerült nyernem egy hétvégét a Cseresznyevirág Vendégházba. Az első látogatásunkról szóló fényképes úti beszámoló itt olvasható. Akkor ősszel, a Nagy befőzés idején vendégeskedtünk a községben, most pedig a tavaszi Nagykörűt néztük meg. Most más útvonalat választottunk, Budapestről Poroszlónak vettük az irányt, majd a Tisza-tó partján ebédeltünk. A környékbeli csárdák rengeteg halétellel és hagyományos magyar fogásokkal várják a vendégeket, így természetesen mi is halászlevet és harcsapaprikást rendeltünk. A tó melletti látogatóközpont, a Tisza-tavi Ökocentrum bejárására ezúttal nem volt időnk, legközelebb biztosan beiktatjuk. Fegyvernekről kanyarodhatunk rá a Tisza töltése felé vezető útra, amin átautózva jutunk el a kis kompig, ami rendszeresen jár és pár perc alatt átvisz a túlsó partra.

Már otthon éreztük magunkat és az utcákra is emlékeztünk, rögtön megtaláltuk a Vendégházat is. A cseresznyefák már elvirágoztak, idén nagyon is korán, és érkeztünkre már láthatóak voltak a növekvő cseresznyeszemek.

Úgy tűnik Nagykörűbe mindig megnyugtató megérkezni. A Cseresznyevirág Vendégházban Erzsike és férje, Péter vártak. Legutóbb már megtapasztalhattuk, hogy milyen csodás vendéglátók, de most már ismerősként érkeztünk. Délutáni programként a helyi Bulyáki Pálinkafőzdét kerestük fel, mely az egyik legrégebbi hazai szeszfőzde. A főzde bejárása után végeláthatatlan kóstolásba kezdtünk. Számomra a legnagyobb tanulság, amellett, hogy továbbra sem bírom a töményet, az az volt, hogy ezt a csodás gyümölcsillatot csak nagy odafigyeléssel, komoly munkával és kiváló alapanyagok felhasználásával lehet csak elérni. Olyan aromás italok ezek, amilyeneket talán még sose kóstoltam. Személyes kedvenceim a vilmoskörte, a gurulós málna, sárgabarack levendulaágyon, almapálinka szarvasgombaágyon. A hagyományos 46%-os alkoholtartalom mellett 80%-os különleges pálinkát is készítenek, ezt is volt alkalmunk megkóstolni. Bulyáki József pálinkafőző mester tudja a dolgát és abszolút felsőfokon végzi a mesterségét. Nem távozhattunk egy kis útravaló nélkül, csereszenye bort, gurulós málna pálinkát és cseresznye pálinkás bonbont vittünk magunkkal. A kóstolás után tényleg jólesett a vacsora, mi más lehetett volna, mint szarvashúsból készült vadas rösztivel, zöld dió pálinkával.

Másnapi reggelinket is meg kellett örökítenem. Ébredéskor egy csupa házi finomságokkal és hústállal megrakott asztal várt bennünket. A sajttál helyi kistermelők sajtjaiból lett összeállítva. Ebéd nélkül sem engedtek minket utunkra. Erzsike klasszikus vasárnapi "terülj terülj asztalkámmal", levessel és csodás sül kacsacombbal készült. Nagyon köszönjük a lehetőséget, hogy ismét jöhettünk és ezúttal már szinte hazajöttünk. Láttuk Nagykörűt ősszel és tavasszal, és most várjuk, hogy a falu nyári arcát is megismerjük majd!

Cseresznyevirág Vendégház
Cím: 5065 Nagykörű, Cseresznyéskert út 2.

Bulyáki Pálinka
5065 Nagykörű, Sallai út 2.