NARANCSOS FÜGELEKVÁR - DIDA BOŽA UTÁN SZABADON

A fügelekvár régen is nagy kedvencem volt. A Nagymamám minden évben a kertben nőtt fügéből befőtt mellett dzsemnek is befőzött. Ám a narancsos verzióval csak három évvel ezelőtt találkoztam. Mimi érkezése előtt sosem jártam a horvát tengerparton, de egy Egyévessel az Adria ezen fele tűnt a legésszerűbb választásnak. Akkor kóstoltam, az addig számomra ismeretlen Dida Boža lekvárcsaládot, melyek közül is a narancsos füge párosításba egyből bele is szerettem. Tavaly nekifutottam, hogy én magam is hasonlót állítsak elő, idénre pedig azt hiszem sikerült tökéletesítenem az arányokat. A receptet a szeptemberi Kifőztük magazinban is olvashatjátok!


Narancsos fügelekvár


Hozzávalók:
850 g aprított friss füge
3 narancs lehártyázott húsa és leve (kb 300 g)
1 citrom lehártyázott húsa és leve (kb 50 g)
300 g kristálycukor
1 zacskó Dzsemfix Szuper 3:1


A fügét megmosom és héjával együtt apróra vágom, majd a citrusokat is előkészítem. Az összes hozzávalóval egy nagy lábosba öntöm,  és kb fél órát főzöm. Amikor kezd krémes állagúvá válni még pár percig forralom majd steril üvegekbe töltöm. végül 5 percre fejre állítom őket. Nekem 4 db kisebb üveget töltött meg ez  a mennyiség.




Megjegyzések

Népszerű bejegyzések