TROGIR 1. RÉSZ

A nyár kellős közepén, mindössze nyolc óra autózás után, szemerkélő esőben érkeztünk meg végre Trogirba, Dalmácia egyik leghangulatosabb városába, melyet gyakran "kis Velence"-ként is emlegetnek. Érkezésünkkor rémes forgalom bénította meg a várost, és kifáradva verekedtük át magunkat a tömegen. Csupán két falucskával arrébb, a Ciovo szigeten egy csendes, tömegtől távoli hely fogadott bennünket, na és persze egy nagyon kedves horvát házaspár, Vesela és Ante, akik otthona feletti lakást béreltük ki.

Trogir, Ciovo sziget, Omis, Split

Ahogy megérkeztünk, a háziasszony már terített is a teraszunkon, sajt és sonka, valamint frissítő is került az asztalra. A csendes, békés, tengerre néző balkonról látható a távolban Trogir városa és jól kivehető a domboldalból a reptér is.

Mindenesetre Trogir vagy a Ciovo sziget nagyon jó kiindulópont lehet, akár északra, Sibenik felé, akár déli irányba tervezünk kirándulni. A kikötőből indulnak hajók Solta, Vis, Brac és Hvar szigetre is. A város maga pedig valóban megérdemli a hírnevét, izgalmas és magával ragadó az apró sikátoroktól kezdve a kikötőben lévő pálmasorig.

Monszun esőből bizony kijutott az első napokban, így kocsiba ültünk és dél felé indultunk. Végigautóztunk a part mellett Omisig, és azt kell mondanom, abszolút megérte. Bár az idő fürdésre egész nap nem volt alkalmas, így is nagyon kellemesen telt. A Cetina folyó kanyonja meglepően vadregényes. Az óvárosban is érdemes elidőzni, sétálgatni, a város strandján pedig kényelmesen lehet uzsonnázni.

Splitbe is ellátogattunk, hiszen csupán 27 km-re volt tőlünk. Split igazán pompázatos, bár így a nyár közepén sajnos meglehetősen túlzsúfolt is, így várost nézni talán tavasszal célszerűbb. Tipikus dalmát város: bájos, elbűvölő, ellenállhatatlan és tele történelemmel. Természetesen a palota az elsődleges látnivaló. Szerintem a város egyik legszebb pontja a Marjan, ahonnan nem mindennapi panoráma nyílik a városra.

A háziak kutyusa, Gina, és Mimi első látásra egymásba szerettek, ennek hatása még városnézés közben is érezhető volt. Bár tény, hogy a harmincvalahány fokban mindenkinek lógott a nyelve...

Trogir, Ciovo sziget, Omis, Split

A környéken számtalan kristálytiszta vizű, fürdésre is alkalmas kis öböl csipkézi a partot, és a kikötőkben szebbnél szebb vitorlások és yachtok sorakoznak. Mi nagyon megszerettük Trogirt és környékét, mert ideális hely a pihenni vágyóknak...

Megjegyzések

1. Nagyon szép képek, teljesen visszaadják a hangulatot, olyan jó nézegetni. A kislányod egy tündér. :)
    Mi is nagyon szeretjük Dalmáciát.

1. Kriszta, örülök, hogy így gondolod és köszi a bókot :)

2. Imádom a beszámolóidat és a fotókat! Mimi nagyon sokat nőtt, igazi nagylány már :-) még sosem voltam Horvátországban, de jó tudni, hogy ott is vannak gyönyörű helyek.

1. Köszi Anikó! Mi most voltunk negyedszer sorozatban, de előtte sosem. Érdemes ellátogatni, mert vannak valóban szép helyek!

3. Istenem, de imadom Horvatorszagot! Meg csak ketszer voltam, de orokre a szivembe zartam. Remelem, jovore eljutunk megint...

1. Kívánom Neked, hogy hamarosan megint eljuss! Sok látnivaló van :)