TÉLI BULGUR SALÁTA

Ismeretlen területre tettem a lábam, bulgurt főztem... vagyis nem, még főzni sem főztem, mert az az igazság, hogy a bulgurt csupán forró levessel kell leönteni, és szépen magától megpuhul. A bulgur tulajdonképpen búza, és nemcsak vitaminokban, de ásványi anyagokban és rostokban is gazdag. Szerintem meglehetősen hasonlít a barna rizsre. 

Téli bulgur saláta grillezett zöldségekkel
Soha korábban nem készítettem, még csak nem is kóstoltam. De azt kell mondjam, egyáltalán nem bántam meg, próbáljátok ki Ti is!  Ebben a formájában salátaként önmagában vagy hús mellé köretnek is kínálhatjuk. Kellemes felüdülés lehet a sok nehéz, húsos ünnepi étel után. A receptet a januári Kifőztük magazinban is olvashatjátok.

Téli bulgur saláta grillezett zöldségekkel

Hozzávalók 3 személyre:
20 dkg bulgur
2,5 dl húsleves
kb 40 dkg sütőtök
1 lilahagyma
5-6 gerezd fokhagyma
1 pirospaprika
néhány szem apró gomba
löttyintésnyi dióolaj
löttyintésnyi juharszirup
tengeri só
frissen őrölt tarkabors
kevés rozmaring


A bulgurt átöblítjük, majd egy nagyobb tálba öntjük. Rálocsoljuk a forró húslevest és lefedve kb 30 percet pihentetjük. Miután felszívta a levest és megpuhult, villával fellazítjuk. Pont mintha kuszkuszt készítenénk.

A zöldségeket megmossuk, megtisztítjuk, majd egyenlő méretű darabokra kockákra vágjuk és egy tepsibe szórjuk. Megfűszerezzük, meglocsoljuk a dióolajjal és a juharsziruppal, majd 200 fokon kb 35 perc alatt meggrillezzük.

Összeszereléskor a bulgurt és a zöldségeket lazán elkeverjük és a sütés után a tepsi alján összegyűlt szószt a tetejére kanalazzuk.


Téli bulgur saláta grillezett zöldségekkel

Megjegyzések

  1. Hűű... Isteni finom lehet! :) A színei csodásak és idáig érzem az illatát a grillezett zöldségeknek! :D

    VálaszTörlés

Megjegyzés küldése

Népszerű bejegyzések