GARNÉLÁS - CUKKINIS TÉSZTA

A hétvégén rakott krumplit szerettem volna sütni. Amikor a receptet kerestem a blogon és a hozzávalókat akartam a bevásárlólistára felírni, akkor vettem észre, hogy milyen sok anyag halmozódott fel ismét a piszkozataimban. Igen, valóban elmaradtam, eltűntem nagyon. De vannak ilyen időszakok az ember életében, amikor valahogy semmmi jó nem történik (ellenben sok rossz), amit legszívesebben kitörölne az emlékezetéből, hogy soha ne kelljen a szomorú, nehéz időkre gondolnia. Bennem a családom tartja a leleket mindig, beléjük kapaszkodok minden nap. Miattuk kelek fel és csinálom a napi feladataimat. Értük próbálom túltenni magamat azon, amin őszintén szólva azt hiszem, hogy talán sosem lehet. Legalábbis nem egyhamar. Tagadhatatlanul életem egyik legnehezebb, ha nem a legnehezebb idejét élem, de remélem egyszer ennek is vége lesz! Mindenesetre úgy gondoltam, hogy összekapom magam kicsit és terápiás jelleggel, felteszek egy "elmaradtat", méghozzá az én kis Mimim egyik kedvencét. Az überkedvencek közé, amelyek "sosem mennek ki a divatból", a következők tartoznak: hús (bármilyen, ezek közül is a rák félék), fagyi, csoki, ananász, pirospaprika, rizs, tészta, kuszkusz... Ebben az ételben (megjelent: Kifőztük - július) tehát két favorit is szerepet kapott, a garnéla és a tészta. Szuper jó kis fusilli bucati durum tésztát használtam hozzá, amitől még mutatósabb lett. Spárga szezonban természetesen spárgára cseréljük a cukkinit, de ez jelenleg ugye nem opció...


Hozzávalók
25 dkg durumtészta
1 cukkini
15 dkg tisztított garnéla
olívaolaj
3 gerezd fokhagyma
1/2 dl száraz fehérbor
tengeri só
frissen őrölt tarka bors
kb. 1/4 citrom frissen facsart leve
3 dl tejszín
4 evőkanál reszelt parmezán
1 kisebb csokor petrezselyemzöld

a tálaláshoz:
reszelt parmezán


A tésztát – a csomagoláson található utasítás szerint – bő, sós vízben kifőzzük. Leszűrjük úgy, hogy a főzőlevet felfogjuk.

Közben kevés olívaolajon átpirítjuk a felkarikázott cukkinit. Sózzuk, borsozzuk, és hozzáadjuk a zúzott fokhagymát. Belekeverjük a garnélát, gyorsan átforrósítjuk, és ráöntjük a bort. Amikor az alkohol elpárolgott, pár csepp citromlevet locsolunk rá, hozzáadjuk a tejszínt, a parmezánt és az aprított petrezselymet. Beleforgatjuk a tésztát, lazítjuk 2 evőkanál főzővízzel, és az egészet összemelegítjük. Azonnal tálaljuk, a tetejére parmezánt szórunk.


Megjegyzések

Népszerű bejegyzések