SZAFTOS RAKOTT KRUMPLI

Évekig nem volt téma a rakott krumpli. Egy nap azonban G feldobta a labdát... miért nem készítünk? Döbbenten néztem rá, hiszen soha, egyszer sem sütöttem, sem Angliában, sem itthon. Ez honnan jött? Nem is nagyon szerettem gyerekként sem. Mindig száraznak találtam, amin számomra még egy kilónyi tejföl sem segített. A megoldás végül egy lecsós réteg beépítése lett, a tejföl pedig kapott egy kis plusz fűszerezést. Ezzel megszületett a rakott krumpli delux (megjelent: Kifőztük - április). És nem túlzok! Nagyon finom, nagyon szaftos, tele ízzel! Azt sajnálom, hogy nem fényképeztem le a rétegeket, hogy milyen szépen bújnak meg a krumplitakaró alatt. A lényeg, hogy aki eddig hasonló cipőben járt, mint én, próbálja ki így, szerintem meg fogja szeretni!


Hozzávalók kb. 20×25 cm-es sütőtálhoz
6 tojás
1,2 kg burgonya
4 füstölt virsli
10 dkg paprikás kolbász
1 kápia paprika
1 vöröshagyma
10 koktélparadicsom
3–4 evőkanál paradicsomlé
50 dkg tejföl
bio ételízesítő
tengeri só
frissen őrölt tarka bors
olívaolaj
kevés vaj

a tálaláshoz:
tejföl


A tojást enyhén sós vízben keményre főzzük, megpucoljuk, felszeleteljük. A héjas burgonyát is sós vízbe tesszük, puhára főzzük. Miután kihűlt, megpucoljuk, felkarikázzuk a virslivel és a kolbásszal együtt. A megtisztított hagymát vékonyra szeleteljük, kevés olívaolajon dinsztelni kezdjük, majd a felkarikázott paprikát is hozzáadjuk. A paradicsomot félbevágjuk, és a zöldségekhez keverjük. Sózzuk, borsozzuk, beleöntjük a paradicsomlevet. A tejfölt elkeverjük kevés ételízesítővel.

A sütőtálat kivajazzuk, és a következők szerint rétegezzük az előkészített hozzávalókat: burgonya, tojás, kolbász, sült zöldségkeverék, virsli, fűszeres tejföl, majd ugyanez a sorrend még egyszer. A tetejére burgonyaréteg kerüljön, amit tejföllel fedünk be. 180 fokra előmelegített sütőben, lefedve 45 percet sütjük, majd a legmagasabb hőfokon 10 percet grillezzük a tetejét. Tálaláskor tejfölt kínálunk mellé.


Megjegyzések

Népszerű bejegyzések