CSÜLKÖS - KÁPOSZTÁS BABLEVES

Savanyú káposztás, csülkös, tejfölös bableves... Igazi téli leves, majdhogynem egytálétel! Még a tavasszal, egy Balaton melletti csárdában ettem ilyet. Akkor tudtam, hogy ezt nekem is meg kell próbálnom előállítani itthon, mert nem várhatok mindig arra, hogy a környéken kiránduljunk. Már első próbálkozásra egészen jó lett, de éreztem, hogy lehet még javítani rajta. Mivel ritkán főzök ilyen jellegű ételt, még konzultáltam a Nagymamámmal és Apukámmal is (mert ő is nagy kukta ám) és így másodjára ez lett a végeredmény. Igen gyorsan felkerült az állandó repertoárba, mert olyan jóízű lett, hogy ez most az aktuális téli kedvencünk. Az olajos rántásnak köszönhetően annyira mégsem nehéz, enyhén savanykás, kellemesen fűszeres, sűrű leves lett a végeredmény. Pont amire az elkövetkezendő borongós hónapokban szükség van! Mimi a képeket elnézve bejelentette, hogy jól tenném, ha megint főznék ilyen levest, mert ez nagggyon finom...


Csülkös savanyúkáposztás bableves tejföllel


Hozzávalók:
500 g vecsési savanyú káposzta
kb 350 g csülök
füstölt szalonna bőr (maradék)
3 szem közepes krumpli
3 közepes répa
1 vöröshagyma, finomra vágva
2-3 gerezd fokhagyma, finomra vágva
napraforgó olaj
3-4 teáskanál őrölt pirospaprika
kb 1+1 evőkanál liszt
1-1,5 dl tejföl
2 db babkonzerv
löttyintésnyi házi paradicsomszósz
kevés piros arany paprika
1 kis doboz sűrített paradicsom
4-5 db babérlevél
őrölt kömény
frissen őrölt tarkabors


A káposztát kétszer gyengén átöblítettem, de tényleg épp csak. Egy nagy lábosban felöntöttem egy jó nagy adag vízzel. Aztán szépen sorban elkezdtem beledobálni a többi hozzávalót is: a kockára vágott csülköt, a maradék szalonnabőrt, a feldarabolt répát, majd kicsit később a felkockázott krumplit is.

Elkészítettem a rántást. Ehhez egy kevés napraforgóolajon megpirítottam egy evőkanál lisztet, rádobtam a hagymákat egy pillanatra, a tűzről levéve megszórtam pirospaprikával és felengedtem egy kevés vízzel. Ezt is a levesbe kevertem.

Kicsit később a másik evőkanál lisztből és a tejfölből habarást készítettem és ez is ment a fazékba.

Amikor, leginkább a káposzta, a hús és a répa már majdnem megpuhult, hozzáöntöttem a lecsepegtetett babot és az összes többi hozzávalót. A fűszerezéskor először inkább kevesebbet tettem mindenből, és kóstolgatással igazítottam az ízeken. De őszintén, elrontani nemigen lehet...


Csülkös savanyúkáposztás bableves tejföllel


Csülkös savanyúkáposztás bableves tejföllel


Megjegyzések

  1. Nem csak a Miminek izlett...

    VálaszTörlés
  2. Én is szoktam ilyet készíteni, de mi egyszerűen csak: Baboskáposztának hívjuk. Én krumplisgombóccal szoktam tálalni!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Hű, úgy még nem próbáltam, de biztosan nagyon finom lehet!

      Törlés
  3. Nagyon guszta! Szívesen megkóstolnám. :) Az a tányér is klassz! A fehér hímzésről pedig Mamám jut eszembe, aki ilyeneket készített. Én is használom a fotózáshoz. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. De jó! Örülök :) A tál egyébként egy száz éves kalácssütő tál... amikor fotóztam, úgy vigyáztam rá, mint a hímestojásra :)

      Törlés
  4. Imádom, jó laktató és finom, olyan igazi őszi-téli étel :) Babkonzervből még soha nem készítettem! Pedig felgyorsítja a készítési folyamatot és hamarabb lehet asztalhoz ülni és élvezni az eredményt :D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. De jó!!! Örülök, ha Neked is tetszik... Talán a konzerv bab nem a legjobb megoldás, de nagyon sok időt spórolok vele, és nem mellesleg finom így is :)

      Törlés
  5. Válaszok
    1. Közepes lángon addig, amíg a zöldségek megpuhulnak. Mivel konzerv babot használtam, így azt elég ilyenkor hozzáadni. Kellemes főzőcskézést :)

      Törlés

Megjegyzés küldése

Népszerű bejegyzések