NARANCSLIKŐRÖS FEKETESZEDER LEKVÁR

Kellemesen savanykás, fanyar ízű lett és a színe... Persze az sem mellékes, hogy nagyon könnyen és gyorsan elkészíthető. A szedret épp csak meg kell mosni, semmi magozás vagy szárról csipegetés, mint a meggy vagy a ribizli esetében!  Eredetileg ehhez a gyümölcsös pitéhez indultam friss, bogyós gyümölcsöt venni. Nagy kedvencemmel, a ritkán kapható feketeribizlivel terveztem. A vásárcsarnokban egy megbízható ribizli beszerzési pontom van, így egyenesen arra vettem az irányt. Sorra akadt meg a szemem a szebbnél szebb gyümölcsökön! Eszem ágában nem volt megint lekvárt főzni ebben a hőségben, pláne, hogy a héten már készült egy adag, de ezt a gyönyörű feketeszedret tényleg nem tudtam otthagyni! Tavaly a piaci árus javaslata alapján 300 g cukrot tettem hozzá, de az idei főzetben nekünk 220 g is elégnek bizonyult. A likőr már csak egy kis extra volt!


Narancslikőrös feketeszeder lekvár


Hozzávalók:
1 kg feketeszeder
220 g kristálycukor
1 zacskó Dzsemfix Szuper 3:1
fél citrom lehártyázott húsa és leve
50 ml narancslikőr (nálam Cointreau)


A megmosott szedret és a cukrot egy nagyobb tálba öntöm és lefedve egy éjszakára hűtőbe teszem pihenni. Másnap az összes többi hozzávalóval egy nagy lábosba öntöm, kb fél óra alatt megfőzöm, pár percig forralom és mehet is a steril üvegekbe.

5 percre fejre állítom őket és kész is a mutatvány! Nekem 4 db kisebb üveget töltött meg ez  a mennyiség.


Narancslikőrös feketeszeder lekvár





Narancslikőrös feketeszeder lekvár



Megjegyzések

  1. Nagyon szép lett, elismerésem, hogy közel 40 fokban volt lelkierőd lekvárt főzni,..hős vagy, nincs mese ;)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. A tűzhelyen a lekvár főtt, a sütőben a gyümölcsös pite... gondolhatod :)

      Törlés
  2. De klassz ez a leki! Szívesen megkóstolnám. És a képek.... imádom a világoskék tálkákat és kiegészítőket. Ja, és egy rugóra járt az agyunk feketeszeder-ügyben, mert én is a minap készítettem belőle édességet.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Akkor fényposta???? Örülök ha tetszett, tényleg érdemes megcsinálni, mert nagyon finom! Nálunk külön csokis is készült pluszban.

      Törlés
  3. Tyűűű... Nagyon szép lett! Biztos isteni finom! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi :) Szívem szerint már meg is bontanám...

      Törlés
  4. A számból vetted ki a szót, igen, kérek szépen egy adagot. ;)

    VálaszTörlés
  5. Húha, ez nagyon jól hangzik - milyen finom lehet kalácshoz, palacsintához... hmmm.

    VálaszTörlés

Megjegyzés küldése

Népszerű bejegyzések