PÓRÉHAGYMÁS KRUMPLIKRÉMLEVES

Téli hónapokban gyakori vendég nálunk a krémleves. Igazán praktikus, szinte minden zöldségből finom, laktató, melengető és ami ugyancsak fontos, kitűnően fagyasztható. Ez a krémleves hetekkel ezelőtt készült, amikor az oviban megláttam kiplakátolva, hogy megkezdődött a bárányhimlő járvány... Mivel tudtommal még én sem estem át rajta, jól rákattantam a dologra, gyorsan nekikezdtem a levesfőzésnek, hogy a fagyasztót is töltsem. Mert a leves mindig jól jön, nem igaz? Akkor pedig pláne, ha himlő üti fel a fejét a családban... Persze ami megtörténhet, az meg is történik, ahogy nagy bölcsen szokás mondani. Hát én most készültem!

Póréhagymás krumplikrémleves


Hozzávalók:
1 nagyobb póréhagyma
5-6 szem közepes krumpli
egy darabka vaj
kb 1,5 liter húsleves
kb 4 csík bacon vagy füstölt virsli, feldarabolva
bors
ételízesítő (lehetőleg adalékmentes)
löttyintésnyi tejszín


A pórét karikára vágjuk és kevés vajon megpároljuk. A krumplit megtisztítjuk, felkockázzuk, majd ezt is a fazékba dobjuk. Leöntjük a húslevessel és a bacont vagy a virslit is hozzáadjuk. Fűszerezzük és összeturmixoljuk, krémesítés után pedig még visszatesszük a gázra. Hozzáadjuk a tejszínt, kicsit összefőzzük és ha kell, ízlés szerint hígítjuk.


Póréhagymás krumplikrémleves

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések