CSOKIS ZABPELYHES KEKSZ

Több zabpelyhes keksz receptet is kipróbáltam már, de a Stahl-féle ízlett a legjobban. Lehet, hogy azért, mert csokimániások vagyunk, vagy azért, mert a zabpehely őrlemény miatt ropogósabb? Talán mindkettő. Én csak egy kis dió hozzáadásával módosítottam az eredeti recepten, sajnos így végképp ellenállhatatlan lett.



Csokis zabpelyhes keksz

Hozzávalók:
5 + 2,5 dkg zabpehely
7,5 dkg liszt
fél kávéskanál szódabikarbóna
2 púpos evőkanál cukrozatlan kakaó (kb 2,5 dkg)
5 dkg étcsoki, apróra vágva
10 dkb puha vaj
15 dkg barnacukor
1 tojás
1 marék darált dió

Az 5 dkg zabpelyhet serpenyőben 3-4 perc alatt enyhén megpirítom, kicsit hagyom kihűlni, majd késes aprítóban megőrlöm.

Összekeverem a zabpehelyőrleményt, lisztet, szódabikarbonát és a kakaót. Beleteszem a csokoládét is. Egy másik tálban habosra keverem a puha vajat a cukorral és a tojással. A két tál tartalmát összedolgozom és mehet hozzá a maradék 2,5 dkg zabpehely valamint a darált dió.

A masszából diónyi gömböket formázok, sütőpapírral bélelt tepsiben szétlapogatom őket kb 4 cm átmérőjű fél cm vastag korongokká, és 200 fokra előmelegített sütőben 8 perc alatt megsütöm. Pár perc pihentetés után rácson hűtöm ki. Ebből az adagból 20 nagyobb, de puhább vagy 25 kisebb, ropogósabb keksz lesz. Ha túl ragadós lenne a massza, tegyük hűtőbe 15 percre.

Csokis zabpelyhes keksz

Megjegyzések

  1. Nagyon szuper recept, pontos hozzávalókkal. Ma megsütöttem, igen ízlett mindenkinek. Köszönöm, bekerül a repertoáromba.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm szépen, örülök, hogy megszerettétek :)

      Törlés
  2. Hm,ígéretes...kipróbálom.....köszönöm!

    VálaszTörlés
  3. Nagyon lagy lett a "teszta", nem tudtam formazni. Csak ugy beletömködtem a tepsibe. Ti rendesen formazni tudtatok?
    Vali

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Vali, mire gondolsz, hogy "nagy lett a tészta"? Én mindig evőkanállal veszek egy adagot a masszából, amit dió méretű golyóvá formázok. Ezeket a golyókat rakosgatom le a tepsire, amiket aztán lenyomkodok laposabb korongokká, és így sütöm meg. Remélem ez segít és legközelebb sikerülnek a kekszek :)

      Törlés
    2. Köszi, nem nagy lett hanem nagyon lagy :)
      Nem lehetett formazni,nagyon ragadt.

      Törlés
    3. Oké, értem :)) nekem sosem volt lágy, de valójában nem annyira kell formázni, csak egy evőkanálnyi adagokat ellapogatni a sütőpapíron. Legközelebb esetleg tedd be egy kicsit a hűtőbe.

      Törlés
  4. Köszi szepen, ugy fogom csinalni mert nagyon finom lett!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. A szódabikarbónának nincs rossz íze? Sütőporral nem lehet helyettesíteni? Ti szbikarbónával csináltátok?

      Törlés
    2. Szia, sokszor használok szódabikarbónát, sütihez, szódakenyérhez. Sosem éreztem, hogy lenne íze. Egyébként nem hiszem, hogy a csoki, dió és egyebek mellett esélye lenne :)

      Törlés
  5. Szia.
    Most sütjük a gyerekekkel.
    Isteni lett!
    Szuper recept.
    Nyamiii...
    Csak ennyi a véleményük.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. De jo! Nagyon orulok neki :) Koszi, hogy megirtatok!

      Törlés
  6. Szia. Én is elkészítettem. Tudod mit hiányolok belőle, a sót.

    VálaszTörlés
  7. Üdv! Ez nagyszemu zabpehelybol keszul vagy a kisebb, zuzott szemuből es még azt rakom az apritoba? Elore is köszönöm. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia Nori, igen, aprobb szemu, nem jumbo. Es igen, a zabpehely egy reszet kell daralni :)

      Törlés
  8. Az étcsokoládé és a kakaó hisztamin mentes?
    A liszt az milyen liszt?

    Választ előre is köszönöm szépen

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia, én normál BL 55-ös lisztet használtam, akárcsak a csoki és a kakaó, ugyancsak normál 70%-os Lidl és cukrozatlan kakaóport.

      Törlés

Megjegyzés küldése

Népszerű bejegyzések