EZ A KUSZKUSZ NEM AZ A KUSZKUSZ

"Kuszkuszkölyök született az Állatkertben..." - Nem akartam hinni a szememnek, jól olvasom? Őszintén, már jó néhányszor jártam az Állatkertben, de "kuszkusz" téren úgy tűnik komoly hiányosságaim vannak. Létezik ilyen elnevezésű állat? És igen, a kuszkusz nemcsak egy afrikai étel, de egy kis erszényes állat is. Amikor megmutattam Miminek az állat - kuszkusz képét, hirtelen felkiáltott : "Mongyúz!!!" Erre én: "Nem mongúz, ez kuszkusz." "Nem, nem kuszmusz, ez mongyúz, tényleg, Mama!"
Zöldséges kuszkusz csirkével


Hozzávalók (4 személyes adag):
250 g kuszkusz
250 ml forró húsleves (kockából is jó)
2 kisebb cukkini
2 közepes lilahagyma
kb 8 szem koktélparadicsom
1 löttyintésnyi olívaolaj
fokhagyma granulátum
bazsalikom
bors
csirkehús (most 8 db csirkecomb filé)

Az öntethez:
1 dl olívaolaj
fél citrom leve
1 gerezd fokhagyma, átnyomva
bors
bazsalikom


A kuszkuszt tálba szórom és leöntöm a forró levessel. Elkeverem és 5 percre lefedve félreteszem.

A cukkinit, hagymát és a paradicsomot megtisztítom, nagyobb darabokra vágom és olívaolajon megpirítom. A fent felsoroltakkal fűszerezem.

A csirkét is serpenyőben sütöm, ugyanúgy fűszerezem, mint a zöldségeket. Én most pluszban friss citromlevet is csepegtettem rá.

Az öntethez minden hozzávalót összekeverek. A kuszkuszt egy villával fellazítom, összeverem az öntettel és a zöldségkeverékkel, majd a sült csirkével tálalom.

Megjegyzések

  1. Isteni finom volt, ma kipróbáltuk. Mátyás kisfiúnknak (4 éves) nagyon ízlett a kusz kusz, és azt mondta ezentúl mindig ilyen köret legyen :) Köszi a receptet! Üdv, Helmi

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Helmi, szuper! Nagyon örülök, hogy sikert aratott :)

      Törlés

Megjegyzés küldése

Népszerű bejegyzések