HABOS CITROMTORTA - NÉVNAPRA

"Lemon curd" és habcsók! Az egyik első számú kedvencem a habos citromos pite. Ez nem vita tárgya. Ha nincs időm pepecselni, a bolti citromkrém is ugyanúgy megteszi, de most én készítettem, ez alapján, az édes pitetésztához pedig James Martin receptjét használom már hosszú évek óta. Ezúttal névnapra készült, az ünnepelt kifejezett kérésére. Mondjuk, meg tudom érteni...


Habos citromtorta


Hozzávalók:
Tészta
115 g vaj
225 g liszt
csipet só
2 evőkanál kristálycukor
2 evőkanál darált mandula
1 gyengén felvert tojás
fél tojáshéjnyi hideg víz

Citromkrém (lemon curd)
80 g cukor
80 ml friss citromlé
60 g vaj
1/2 tk kukoricakeményítő
3 tojássárgája
1 közepes citrom finomra reszelt héja

Habcsók
3 esetleg 4 tojásfehérje
fehérjénként kb 45 g kristálycukor


A tésztához a tojás kivételével az összes hozzávalót morzsás állagúra gyúrom, majd csak ez után dolgozom bele a tojást plusz egy fél tojáshéjnyi hideg vizet. A tésztát kis gömbbé formázom, ellapítom és legalább fél órára hűtőbe teszem. (Nálam most egy egész éjszakát a hűtőben töltött.) Lisztezett felületen kör alakúra nyújtom, kibélelem vele a pitesütő tálat és villával megszurkálom az alját. Én ilyenkor még fél órára vissza szoktam tenni hűlni. Sütőpapírral és nehezékkel lefedve (agyag sütőgolyókat használtam) 200 fokra előmelegített sütőben 15 perc alatt megsütöm.

A krémhez az első négy hozzávalót egy lábosba teszem és összeolvasztom, majd további 1-2 percig főzöm. A tojássárgákat krémesre keverem egy villával és nagyon óvatosan, fokozatosan összekeverem a forró vajas hozzávalókkal. Az egészet alacsony lángon néhány perc alatt besűrítem. Amint kész, belekeverem a reszelt citromhéjat és sütőpapírral fedem le.

A tojások fehérjét elkezdem felverni, miközben a kristálycukrot folyamatosan adagolom hozzá. Addig dolgoztatom a robotgépet, amíg a hab szép fényes, krémes állagúvá nem válik.

Összeszerelés:
A pitetésztában elsimítom a citromkrémet, majd ráhalmozom a tojásfehérje habot. Kanállal mindenféle rakoncátlan hullámokat készítek és kis fokozaton, kb 100 fokon inkább csak "szárítom" a sütőben amíg a hab roppanóssá és kicsit aranyszínűvé nem válik.

Habos citromtorta

Megjegyzések

  1. Ma délután fogom megsütni. Remélem ugyanolyan finom, mint amilyen szép! :D

    VálaszTörlés
  2. Igen, elkészítettem és tényleg finom volt. De sajnos a buta tettemet egy hét kórház követte, ugyanis ettem a nyers tésztából és szalmonella fertőzést kaptam. Úgyhogy most egy ideig biztosan nem fogok sütögetni, pedig nagyon szeretek. :(
    Mindentől függetlenül nagyon finom sütemény, főleg a citromkrém ízlett. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ó, jajj! Nagyon sajnálom! Hát pont akkor volt olyan igazán meleg, ilyenkor nagyon kell vigyázni a tojással! Remélem jobban vagy és mihamarabb visszatérhetsz a "régi kerékvágásba"! Azért örülök, hogy ízlett :) Jobbulást kívánok!

      Törlés
  3. Tegnap én is elkészítettem, incsi-fincsi lett! Köszönöm a receptet! http://instagram.com/p/hFuziovgeo/

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Hű, megnéztem :) Nagyon örülök neki! Nálunk ez az egyik abszolút favorit!

      Törlés
  4. Elkészítettem... Mindent úgy csináltam, ahogy írtad... a citrom krém híg lett, a tojáshab nem akart száradni, így kaptam egy elázott, ragacsos tetejű pitét. De az íze jó. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Beatrix, sajnálom tényleg :( Egyszer nekem is volt problémám a tojásfehérjével, de akkor porcukorral csináltam, és nem akart sehogyan sem ropogós lenni. Azóta csak kristálycukrot használok. A krémbe tehetsz egy kis keményítőt, ha úgy érzed, hogy túl híg.

      Törlés

Megjegyzés küldése

Népszerű bejegyzések