LILAHAGYMALEKVÁROS HÚSVÉTI KENYÉRFONAT

Természetesen nálunk is elkészült a húsvéti kalács. A tervem az volt, hogy ötvözöm a kenyér tésztáját a fonottkalács formájával, és lilahagymalekvárral töltöm meg. A tészta egyszerű, a szárított élesztős tasak hátoldalán lévő ajánlás szerint számoltam az arányokat. Nagyon finom, enyhén parmezán illatú töltött kenyér lett belőle. Ezzel kívánunk Mindenkinek kellemes húsvéti ünnepeket innen, a Minikonyhából: Mimi és Mama...

Lilahagymalekváros húsvéti kenyérfonat


Hozzávalók (1 kis kenyérfonathoz):
2+2 evőkanál olívaolaj
380 - 400 g megtisztított lilahagyma
1 teáskanál nádcukor
kis löttyintésnyi balzsamecet
szárított morzsolt kakukkfű
1 gerezd fokhagyma, apróra vágva
frissen őrölt tarkabors
pici só
250 g liszt (BL80)
1/2 zacskó szárított élesztő ( kb 3 - 4 g)
1 teáskanál só
30 g reszelt parmezán
kb 150 ml meleg víz, amennyit a tészta felvesz


A tölteléknek való hagymalekvárt már előző nap elkészítettem és hűtőbe tettem. Ehhez a hagymát vékonyra szeleteltem, 2 evőkanál olívaolajon kis lángon elkezdtem dinsztelni. Hozzáadtam a nádcukrot, egy kis balzsamecetet (tényleg csak picit, mert nem akartam túl szaftosra készíteni), a kakukkfüvet, a fokhagymát, sóztam és bőven megborsoztam. Kb 20 perc után elkészült a karamellizált lilahagyma.

A többi hozzávalót összekevertem és 5 percig dagasztottam, míg ruganyos tésztát nem kaptam, majd kelesztőtálban kelesztettem másfél órát. A megkelt tésztagömböt három egyenlő részre osztottam, aránylag vékony téglalapokká nyújtottam, rájuk kentem a hagymatölteléket és a lapokat a hosszú oldaluknál összenyomkodtam, kicsit megsodortam, majd összefontam. Még egy óra pihentetés után sütőpapíros tepsin 220 fokra előmelegített sütőben fél óra alatt megsütöttem. Tapasztalatom szerint félidőben nem árt alufóliát teríteni rá, illetve nyújtáskor nem túl vékonyra hagyni, mint én, mert kibújhat a töltelék. Mindez semmit nem vont le az értékéből, nekünk nagyon ízlett.


Lilahagymalekváros húsvéti kenyérfonat

Megjegyzések

Megjegyzés küldése

Népszerű bejegyzések