BÉCSI ÖRVÉNY

Már 7 éve tart ez a szerelem... Azt mondják, itt a kapcsolat mélypontja, de én most sem érzek másként. Még mindig elvarázsol és elcsavarja a fejemet... Ellenállhatatlan és megunhatatlan... Azt hiszem, ez a románc sosem múlik el... mármint a bécsi örvény és köztem. Két keksz közt lágy krém és lekvár... a "legteasütisebb" teasüti! A lakást kellemes vanília illat lengte be,  s miután Mimi élvezettel belakmározott belőle uzsonnára, diéta ide vagy oda, már nem bírtam tovább ellenállni a kísértésnek. Elmajszoltam egy kis keksz szendvicset, amit még két további követett az este folyamán, teljesen megfeledkezve korábbi fogadalmamról... Rém egyszerű mind hozzávalók, mind elkészítés szempontjából, feltéve ha óriási díszítő csillagcsövet használunk...



Bécsi örvény


Hozzávalók:
A kekszhez (kb 20-25 mini "örvényszendvicshez")
250 g nagyon puha, de nem olvasztott vaj
1 mokkáskanál vanília kivonat
50 g átszitált porcukor
250 g liszt
50 g kukoricakeményítő
3 evőkanál tej

Krémhez
100 g nagyon puha, de nem olvasztott vaj
180 g átszitált porcukor
1 mokkáskaál vanília kivonat
3 mokkáskanál tejszín

málna vagy feketeribizli lekvár
porcukor a szóráshoz



A keksztésztához simára keverem az összes hozzávalót és sütőpapírral bélelt tepsire habzsákból kis örvényeket formázok. Bármilyen puha is a tésztája, mindenképpen a legnagyobb méretű csillag díszítőcsövet érdemes használni. 190 fokra előmelegített sütőben bő 10 perc alatt szépen megsülnek. Mivel ilyenkor még meglehetősen puhák és sérülékenyek, néhány percet a tepsin hagyom hűlni, majd mehetnek ki a rácsra.

A vajkrémhez ugyancsak az összes hozzávalót egy tálba készítem és robotgéppel jó habosra kikeverem.

Összeszerelés:
Ha kihűltek a kekszek, egyet megkenek a vajas krémmel, kevés lekvárt kanalazok rá és egy másik keksszel finoman befedem, végül meghintem porcukorral.


Bécsi örvény

Megjegyzések

Megjegyzés küldése

Népszerű bejegyzések