HŰTŐMÁGNES SHORTBREAD

Ha Skócia, akkor... Lazac... Whisky... Nessie... Robert Burns... Szellemek... Eilean Donan... Felföldi marha... Narancslevár... Heather cream... Hebridák... Ben Nevis... Isle of Skye... Mel Gibson, vagyis William Wallace... És még sorolhatnám a végtelenségig... Csupa csoda és gyönyörűség!  Néhány évvel ezelőtt volt szerencsém egy kis időt eltölteni Skóciában. Arra fel voltam készülve, hogy nem mindennapi kirándulás lesz, de hogy ennyire káprázatos és mesés, arra nem! Az biztos, hogy egy életre a rajongója lettem, és hogy a világ legszebb helyeinek versenyében, Skócia mindenképp dobogóra pályázik, nálam legalábbis. Az egyik "legskótabb nevezetességet" viszont kihagytam a listából, ez pedig a shortbread. Edinburgh-ban vásároltam egy receptes hűtőmágnest szuvenírként, gondolom, ez lehet az eredeti skót shortbread recept... Mindenestere megszólalásig hasonlít Walkerékére... A tésztát feleztem és sima, valamint  csokis - mogyorós verziót is készítettem.

Hűtőmágnes skót shortbread

Hozzávalók:
200 g vaj
100 g kristálycukor (ez a mennyiség tartalmazott 1 zacskó vaníliás cukrot)
200 g liszt
100 g kukoricakeményítő
csipet só

1 marék pirított mogyoró, durvára vágva
néhány kocka csoki, apró darabokra törve


Krémesre keverem a vajat a cukorral, fokoztatosan adom hozzá a lisztet, a kukoricakeményítőt és a csipet sót. Összegyúrom, felezem a tésztát, egyik rész natúr marad, a másikhoz hozzá dolgozom a mogyorót és a csokit. Fóliába tekerve legalább fél órára behűtöm.

Lisztezett felületen jó 1 cm vastagra nyújtom és formára vágom. Lehet kis kerek kekszekre, rudakra vagy más klasszikus formákra alakítani. Sajnos az "alsószoknya" formát eddig még nem sikerült reprodukálnom... Villával picit megszurkálom és sütőpapírral bélelt tepsin 180 fokra előmelegített sütőben 20-25 perc alatt aranyszínűre sütöm, rácson hűtöm őket.

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések