KORIANDERES CSICSERIBORSÓ-SALÁTA

A tavasz vége-nyár eleji időjárás nagyon kedvezett a koriander bokromnak. Annyira gyorsan növekedett, hogy nem győztem metszeni, szinte mindenbe kellett tegyek. Nem bántam, hiszen nagyon szeretem ezt a fűszert. Végre a szárított helyett bőven használhattam a friss leveleket. Valahol olvastam egyszer arról, hogy mitől olyan megosztó a koriander, vagy szereti valaki, vagy nem. Állítólag a gének felelősek ezért, pontosabban egy génmódosulás okozza a korianderzöld szappanszerű utóízét. Azt biztosan tudom, hogy nálam nincs ilyen mutáns gén, mert a koriander számomra az egzotikumot, a frissességet, az illatos, aromás ételeket jelenti. Curry-k és wokos ételek mellett öntetben, mártogatósban is szívesen használom. Most éppen salátába (megjelent: Kifőztük - július) került. Magában pitával, vagy köretként is fogyasztható, újhagyma helyett finomra vágott lilahagymával, morzsolt fetával  is gazdagítható...


Hozzávalók
40 dkg csicseriborsó-konzerv lecsepegtetve
10 piros koktélparadicsom
5 vastagabb szelet kígyóuborka
2 újhagyma

az öntethez:
1–2 evőkanál olívaolaj
1/2 lime frissen facsart leve
frissen őrölt tarka bors
1 kis csokor korianderzöld finomra aprítva


A paradicsomot és az újhagymát felkarikázzuk, az uborkát kisebb kockákra vágjuk. Összekeverjük a csicseriborsóval. Az öntet hozzávalóit elvegyítjük, és összeforgatjuk a zöldségekkel.


Megjegyzések

Népszerű bejegyzések