PANFORTE - CSAK ELVETEMÜLTEKNEK

 Mama, "nagyon crunchy sütit" kérek még! - mondja Mimi. Bár egyáltalán nem bababarát (inkább magunknak készítettem), de azt már ő is tudja, hogy ellenállhatatlan. Szépen felszeletelni teljes képtelenség, de ha sikerül végre egy darabot magunkhoz ragadni, vigyázat, már nem lesz visszaút!

Panforte - csak elvetemülteknek


Hozzávalók (18 cm-es formához):
70 g mogyoró
130 g mandula
150 g kandírozott narancshéj
70 g kandírozott citromhéj
2 evőkanál cukrozatlan kakópor (kb 15 g)
35 g liszt
1 púpozott mokkáskanál mézeskalács fűszerkeverék
50 g cukor
170 g méz
porcukor a tetejére


A mogyorót és a mandulát forró sütőben néhány perc alatt megpirítom, hámozatlan magvak esetén a héjukat ledörzsölöm. Durvára őrlöm őket, majd a citrushéjakkal, a kakóval, liszttel és a fűszerrel elkeverem.
A cukrot és a mézet kis lángon összemelegítem, míg szép folyóssá nem válik. Ezt a cukros masszát elkeverem a szárazanyagokkal, nem könnyű, mert sűrű és ragad.

A kapcsos tortaformát kivajazom és kibélelem sütőpapírral mind az alját, mind az oldalát. A tészta masszát beleöntöm és jól lenyomkodom az aljára, a tetejét pedig olyan egyenesre simítom, amennyire csak lehet. 150-160 fokra előmelegített sütőben kb 30-35 perc alatt készül el. Miután kivettem a sütőből, néhány percet hagyom a formában, majd rácson hűtöm ki. A tetejét porcukorral szórom meg.

Én 18 cm-es tortaformában készítettem, de legközelebb megpróbálom a 20-as vagy 23 cm-es formát, hátha akkor könnyebben lehet felvágni.
Panforte - csak elvetemülteknek



Megjegyzések

Népszerű bejegyzések